وبلاگ

نمونه لایحه دفاعیه - الزام سازنده به تنظیم سند رسمی

در حال حاضر روش متداول برای ساخت آپارتمان این است که صاحبان املاک کلنگی به دلیل اینکه خود نمی توانند هزینه های ساخت را تقبل و تحمل نمایند اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت با سازندگان ساخنتمان می نمایند. در این قالب اصولاً اخذ صورتمجلس تفکیکی و سند مالکیت هر آپارتمان نیز از تعهدات سازنده است. گاهی اتفاق می افتد که سازنده به این تعهد عمل ننموده و برای مالکین یا خریداران سند رسمی تنظیم نمی کند یا به سایر تعهدات خود عمل نمی نماید که در قالب طرح دعوای الزام به انجام تعهد میتوان سازنده را الزام و اجبار نمود. لایحه ای که در ادامه آمده است نمونه لایحه تنظیم شده در خصوص یک پرونده الزام به تنظیم سند از سوی مالکین علیه سازنده است.

لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند آپارتمان 

ریاست محترم شعبه 131 مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران

با سلام و تقدیم احترام

بوکالت از آقای سید شرف .... در خصوص پرونده شماره ...... جاریه در این شعبه به عرض عالی می رساند:

1- موکل یک دستگاه آپارتمان به متراژ 90 متر مربع به پلاک ثبتی ... فرعی از 81 اصلی به انضمام یک قطعه پارکینگ  به شماره 12 و یک قطعه انباری به شماره 12 و به متراژ12 متر مربع را به موجب مبایعه نامه عادی شماره .... مورخ 1396/03/31 از آقای حسین .... (خوانده ردیف اول) خریداری نموده اند.

2- منشا مالکیت آقای حسین ....، قرارداد مشارکت در ساخت شماره .... مورخ 1391/09/20 و سند مالکیت تک برگ به شماره .... مورخ 1394/07/14 (پیوست شماره یک) می باشد که آقای حسین .... به عنوان یکی از مالکین (آقای حسین ..... از طرف خود و با وکالت از سایر ورثه منعقد و امضا نموده که البته بعد از این قراداد، سهم بقیه ورثه یعنی حسن، لیلا و علیرضا  .... به آقای حسین .... منتقل شده و لذا بعد از آن و در زمان انعقاد مبایعه نامه، خود ایشان مالک نیم دانگ کل عرصه و اعیان بوده)، با سازندگان آقای مجید و مصطفی .... منعقد می نماید.

3- آقای مجید ....، یکی از سازندگان، فوت نموده و ورثه ایشان حانیه ....، حمیدرضا ....، بانو ... و لیلا .... می باشند.هم چنین آقای حمیدرضا ... صغیر بوده و قیم ایشان آقای ناصر .... می باشند.

4- با وجود اینکه که پایان کار و صورتمجلس تفکیکی و اسناد تک برگ در مورد این واحدها صادر شده و سازندگان آقای مصطفی .... و ورثه آقای مجید .... ملزم و متعهد به تنظیم سند رسمی بوده اند ولی نسبت به موکل و یا آقای حسین ....، فروشنده واحد آپارتمان موضوع دعوی به موکل، تا کنون اقدامی به عمل نیاورده اند.

5- همچنین توجه جنابعالی را به آراء صادره از شعب 114و 125همین مجتمع قضایی در خصوص واحدهای فروخته شده در سایر طبقات که منجر به صدور رای محکومیت سازندگان به تنظیم سند شده است جلب می نمایم (پیوست شماره 2)

از آنجایی که مطابق ماده 3 قرارداد مشارکت در ساخت، واحد آپارتمان موضوع دعوی به طور قطعی و بی قید و شرط سهم آقای حسین .... می باشد و آقای حسین .... نیز سهم خود را به موکل ( آقای سید شرف ...) بر اساس مبایعه نامه منتقل نموده است لذا الزام خواندگان به تنظیم سند رسمی و نیز الزام ایشان به پرداخت خسارات قراردادی با توجه به قائم مقامی موکل نسبت به خوانده ردیف اول از سازندگان مورد تقاضاست. (لازم به ذکر است قبلا پایان کار و صورتمجلس تفکیکی راجع به کل قطعات ساختمان موضوع مشارکت صادر شده است.)

با سپاس و تجدید احترام

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید