وبلاگ

نمونه حکم بازگشت به کار - حقوق معوقه

دادخواست بازگشت به کار

خواهان : رضا ...... نام پدر : عیسی   سال تولد 63/10/25 عنوان شغل : حسابدار   اقامتگاه : تهران.دولت آباد ....... .

خوانده : رستوران ...... اقمتگاه : جاده فشم ........ .

موارد خواسته به تفکیک :  بازگشت به کار - حق السعی ایام تعلیق - بیمه - حق مسکن - اضافه کاری - حقوق معوقه - عائله مندی

شرح خواسته بازگشت به کار

با سلام واحترام خدمت ریاست محترم هیات

اینجانب از تاریخ 97/05/20 به عنوان حسابدار در رستوران .... مشغول به کار گردیدم که تا تاریخ 99/05/20 دارای قرارداد بودم ولی بدون هیچ دلیلی در تاریخ 97/01/17 از کار اخراج گردیدم با توجه به اینک بنده دارای قرارداد بودم تقاضای بازگشت به کار دارم و همچنین تقاضای حق السعی ایام تعلیق و بیمه این مدت و اضافه کاری، حقوق معوقه-حق مسکن-بن-هزینه عائله مندی.

 

دادنامه هیات تشخیص - بازگشت به کار

دادنامه شماره : ........

 تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۰۱

کلاسه پرونده : .......

مرجع رسيدگي : شعبه تشخیص 1 هیات تشخیص اداره تعاون.کار و رفاه اجتماعی شمیرانات

خواهان : رضا ...... به نشاني: استان تهران- دولت آباد ............. .

خوانده : رستوران ........... ‏ به نشاني : جاده فشم-..........

خواسته : بازگشت به کار - حقوق معوقه - حق مسکن - حق اولاد - اضافه کاری - حق بیمه - حق السعی

گردش کار :

با تقدیم دادخواست توسط خواهان به این اداره و ارجاع پرونده به هیأت تشخیص موضوع ماده ۱۵۸ قانون کار و انجام تشریفات مقدماتی جلسه هیأت مذکور با حضور کلیه اعضاء در تاریخ فوق الذکر تشکیل شد که پس از بررسی محتویات پرونده, ختم دادرسی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال مبادرت به انشاء رآی می نماید

متن رای هیات در خصوص بازگشت به کار

هیات تشخیص موضوع ماده۱۵۸ قانون کار در خصوص رسیدگی به دادخواست خواهان آقای رضا ...... بطرفیت رستوران ...... ضمن بررسی اوراق و محتویات پرونده از جمله استعلام بیمه و قرارداد کار و لایحه دفاعیه و استماع اظهارات کارگر و نماینده قانونی کارفرما و به استناد گزارش
بازرسی مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ضمن احراز رابطه کارگری و کارفرمایی موضوع مواد ۲و۳ قانون کار فیمابین طرفین دعوی از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۲۰لغایت 1398/01/10 با آخرین دستمزد تابت ماهیانه ۳۷/۸۱۱/۵۱۰ ریال ( با اعمال افزایشات قانونی سال ۱۳۹۸ ) در قبال ساعت کار قانونی و قطع همکاری از سوی کارفرما در نهایت هیات پس از بررسی های معموله و با عنایت به قرارداد کاری فیمابین که لغایت ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ اعتبار دارد و با توجه به اینکه کارفرما هیچگونه دلایل. مدارک و مستنداتی در خصوص فسخ قرارداد کار به صورت یکجانبه یا تصور کارگر در انجام وظایف محوله به هیات ارائه ننموده لذا به اتفاق آراء خواسته کارگر را در خصوص بازگشت به کار موجه دانسته و با استناد به مفهوم مخالف تبصره ماده۱۵۸ قانون کار و ماده ۶۷ آئین دادرسی کار کارفرهای موصوف را مکلف می تماید شاکی را با حفظ سوابق و تحت شرایط قبلی به کار ابقاء نموده و با استناد به مواد ۲۴ و۳۷ قانون کار جمعا مبلغ ۱۲۲/۷۱۶/۲۰۹ ریال (صد و بیست و دو میلیون و هفتصد و شانزده هزار و دویست و نه ریال)بابت حق السعی ایام بلاتکلیفی از تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۱۰لغایت ۱۳۹۸/۰۳/۲۶در وجه کارگر پرداخت نماید. ضمناً با استناد به ماده۱۳۸ قانون کار کارفرمای موصوف را مکلف می نماید نسبت به واریز حق بیمه معوقه ایام کارکرد و ایام بلاتکلیفی کارکر شاکی وفق مقررات در سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.
این رای با استناد به ماده ۱۵۹ قانون کار صادر گردیده لیکن ظرف مادت ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در هیات حل اختلاف می باشد و در صورت عدم اعتراض هر یک از طرقین و قطعی و لازم الاجرا شدن رای، رای مزبور به استناد تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ رای قابل فرجام خواهیدر دیوان عدالت اداری است.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید