وبلاگ

دادخواست و رای طلاق توافقی - خلع - درخواست زن و شوهر

در حال حاضر تنظیم دادخواست طلاق توافقی یا همان طلاق خلع نیازمند مقدماتی است و چنین نیست که مانند گذشته بتوان مستقیماً جهت تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه خانواده مراجعه کرد. این مقدمات و تشریفات عبارتند از : شرکت در جلسات مشاوره و غربالگری، مراجعه به دفتر خدمات قضایی و ثبت دادخواست طلاق، شرکت در جلسه سازش شورای حل اختلاف و در نهایت پس از ارجاع پرونده به دادگاه ، شرکت در جلسه رسیدگی دادگاه خانواده. علاوه بر این بر خلاف رویه گذشته محاکم خانواده شهر تهران صدور رای طلاق توافقی به سرعت انجام نمی شود و به طور نرمال چیزی در حدود پنج یا شش ماه زمان می برد. البته ما در دفتر وکالت دادگران حامی تلاش نموده ایم که از طرق و راه هایی این زمان را به دو ماه یا کمتر کاهش دهیم و آنچه در مورد زمان پنج و شش ماهه گفته شد مربوط به موردی است که خود زوجین اقدام می نمایند.

دادخواست طلاق توافقی

خواهان :

1- اعظم ..... نام پدر : علی اکبر   به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ............... .

2- آقای شهرام ......  نام پدر : عباس   به نشانی : تهران.تهرانپارس  .................. .

تعیین خواسته و بهای آن : طلاق توافقی

دلایل و منضمات :

1- شناسنامه شماره .... صادره از تهران

2- سند ازدواج شماره .... مورخ 1370/04/20 دفتر رسمی ازدواج شماره ...

3- شناسنامه شماره 625 صادره از تهران

4- وکالتنامه به شماره .... مورخ 1394/06/30

5- وکالتنامه رسمی به شماره 42 مورخ 1394/06/24

شرح دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه عمومی .....

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند موکل و جناب آقای شهرام .... به موجب سند ازدواج تقدیمی با مهریه معین به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند و حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر می باشد که به سبب اختلافات بوجود امده هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم درخواست رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش جهت  اجرای طلاق مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

رای دادگاه طلاق توافقی

تاریخ دادنامه :  94/07/14

پرونده کلاسه : .........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۸۴ دادگاه خانواده مجتمع قضایی شهید باهنر تهران

شماره دادنامه : .......

خواهان: خانم اعظم  ...... فرزند علی اکبر با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی : تهران- میدان فاطمی-میدان گلها.

خوانده: آقای شهرام .... فرزند عباس  به نشانی : تهرانپارس ................ .

خواسته: طلاق توافقی

گردشکار - خواهان دادخواستی بخواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به شعبه و ثبت به کلاسه  فوق وجری تشریفات قانونی دادگاه باتوجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح ذیل مبادرت به صدور رأی مینماید .

متن رأی دادگاه طلاق توافقی (طلاق خلع)

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان اعظم ...... فرزند علی اکبر با وکالت آقای مسعود محمدی به طرفیت شهرام .... فرزند عباس به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن . دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب ۱۷۶۹ مورخ ۷۰/۴/۲۰ دفتر رسمی ازدواج شماره ۳۷۰ تهران که رونوشت مصدق آن ضم پرونده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواده مستقر در مجتمع قضایی مثبوت به شماره ‎۹٩۱‏ مورخ ‎٩۴/۷/۱۴‏ تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل و علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده  و اين دادگاه نیز نظر مزبور را مطابق ظواهر و احوال زوجین میداند لذا تقاضای

آنان را وارد تشخیص و مستندا به مواد ۰۲۵ ۲۶ و ‎۲٩‏ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۱ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافق زوجین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود : وکیل زوجه در قبال طلاق خلع موکله خود کل مهریه وی را به زوج بذل و زوج قبول بذل نمود. زوجه در خصوص نفقه و اجرت المثل و جهیزیه ادعایی ندارد. حضانت فرزند مشترک بنام ساناز با زوجه می باشد. نفقه فرزند مشترک با زوجه می باشد. حق ملاقات برای پدر محفوظ می باشد . فرزند مشترک دیگر بنام سیامک می باشد. زوجین در خصوص سایر حقوق مالی نسبت به یکدیگر ادعایی ندارند. زوجه حسب گواهی صادره از بیمارستان ایرانی دبی به شماره .....‏ مورخ ‎٩۴/۷/۱۳‏ در دفتر ثبت لوایح باردار نمی باشد.

طلاق واقع شده مستندا به ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد . رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان تهران است. گواهی صادره در اجرای ماده ۲۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتیکه گواهی صادره ظرف مهلت مزبور به دفتر رسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن تسلیم نگردد و یا تسلیم کننده گواهی به دفتر خانه ... ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفتر خانه طلاق جهت اجرای صیغه طلاق حاضر نگردد و یا مدارک لازم را به دفتر خانه ارائه ننماید، گواهی صادره از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در اين گواهی نیزملغی خواهد بود. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۳۷ قانون مذکور با رعایت جهات شرعی وباحضور سردفتر انجام خواهد گرفت .

دادرس شعبه 284 دادگاه عمومی حقوقی  تهران (خانواده)


دادنامه به اینجانبان (خانم اعظم .... و آقای شهرام ..... در دفتر دادگاه حضوراً ابلاغ گردید و نسبت به آن اعتراضی نداریم.حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی را از خود سلب و ساقط می نماییم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید