وبلاگ

چطور در دادگاه حقوقی از خودمان دفاع کنیم؟

سوالی که بیشتر افراد که از آنها شکایت شده می‌پرسند این است که چطور از خودمان در دادگاه دفاع کنیم ؟ و چه سوالاتی قرار است در دادگاه پرسیده شود بهتر است کمی عقب تر برگردیم.....

زمانی که از شما شکایت حقوقی می‌شود طرف مقابل شما خواهان و شما خوانده پرونده می شوید . اگر از قبل در سامانه ثنا عضو بوده باشید ابلاغیه دادگاه برای شما پیامک شده و در سامانه قرار می‌گیرد ولی اگر عضو ثنا نباشید مامور ابلاغ برگه کاغذی آن را برای شما می‌آورد که از زمان و تاریخ جلسه دادگاه آگاه شوید. 

ولی چطور می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم .... این سوال بسیار کلی است مانند این است که از پزشک بپرسیم چطور خود را درمان کنیم . قطعا بدون مطالعه پرونده اظهارات طرفین و رویت اسناد  و مدارک نمی‌توان جواب این سوال را داد .

برگردیم سر جلسه دادرسی .....در جلسه دادرسی معمولا دو طرف حضور دارند و مشخصات دو طرف اخذ و رسیدگی آغاز می‌شود.  رئیس شعبه دادگاه که همان جناب قاضی است ابتدا از خواهان سوالاتی می‌پرسد و سپس از خوانده می‌خواهد که از خود دفاع کند اظهارات طرفین صورتجلسه شده و دادگاه رسیدگی می‌کند.  ممکن است حتی همان روز رای صادر شود شاید هم چندین ماه طول بکشد بستگی به نوع پرونده دارد .

 

نکته ای برای هر دو طرف دعوی....

 در جلسه رسیدگی یا بعد آن هر دو طرف از این به بعد در سامانه  ثنا عضو می‌شوند (البته اگر از قبل عضو نبوده باشند)  و از این به بعد آرایی که صادر می‌شود به آنها از طریق سامانه عدل ایران ارسال می‌شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید