وبلاگ

چطور معامله صوری را باطل کنیم

یکی از اولین پاسخ‌هایی که هر محکوم علیه مالی به فکرش می‌رسد این است که اموال خود را منتقل کنیم ولی آیا این راه حل جوابگو است ؟قطعاً خیر

 

 افرادی که محکوم علیه مالی هستند و طبق رای قطعی صادره از شعبات قضایی محکوم به پرداخت مبلغ هستند اگر بعد از صدور حکم قطعی اموال خود را منتقل کنند محکومیت کیفری فرار از دین برای آنها متصور است و  مجازات سنگینی در پی دارد ولی عده‌ای قبل از اینکه محکوم شوند اموال خود را منتقل می‌کنند در این حالت باید به دو نکته اشاره کرد اول اینکه آیا این افراد واقعا معاملاتی را انجام می‌دهند مثلاً فردی املاک خود را به صورت واقعی به شخصی منتقل می‌کند یا خیر  طبیعتاً این مورد فی نفسه اشکالی ندارد چرا که وی ممنوع المعامله نبوده است ولی قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و آنها  معاملات صوری انجام می‌دهند به این قصد که در صورتی که محکوم شوند مالی نداشته باشند،  برای جلوگیری از این گونه اقدامات تدابیری اندیشیده شده است ، اگر محکوم علیه صدور حکم قطعی هم معاملاتی انجام دهد که مشخص شود به قصد فرار از دین است علاوه بر ابطال معاملات جریمه نقدی برای وی در نظر گرفته شده است. 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید