وبلاگ

اعاده حیثیت یعنی چی ؟

 

 بارها پیش اومده که در فیلم یا سریال‌ها مختلف مشاهده کردیم و حتی  از اطرافیان خود شنیده‌ایم شخصی گفته اعاده حیثیت می‌کنم ولی این اعاده حیثیت به چه معنیه؟

  در قانون مجازات اسلامی جرمی وجود دارد به معنی افترا که معمولاً یک سری از افراد با لغت اعاده حیثیت آن را می‌شناسند،  برای مثال در نظر بگیرید شخصی از شما به جرم  کلاهبرداری شکایت می‌کند دلایل طرف مقابل چیست که ادعای ایشان را اثبات کند؟؟ مثلاً فیش‌های بانکی یا شهادت شهود یا اوراق و اسنادی که امضا شده است، ما برای هر جرمی ارکان خاصی قائل هستیم و صرف شکایت کردن حتی اگر بر فرض اسنادی هم وجود داشته باشد باید اثبات کننده  باشد تا جرم شناخته شود در غیر این صورت جرم انجام نشده ولی می‌توان طرح دعوای حقوقی کرد اگر اسناد و مدارکی دال بر کلاهبرداری وجود داشته باشد ولی در مرحله آخر شکایت رد شود  شخصی که ازش شکایت شده  می‌تواند از شاکی شکایت کند که به وی اصطلاحا افترا زده شده است و آبروی وی رفته است،  پس بنابراین خیلی اهمیت دارد که ببینیم شکایت کیفری انجام شده با اسناد و مدارک بوده است یا بدون هیچگونه اسناد و مدارکی که بتوان بعد از رد شکایت شکایت افترا مطرح کرد یا خیر که البته این نکته نیز شایان ذکر است که جرم افترا یک جرم وسیع بوده و هر پرونده موقعیت و شرایط خود را دارد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید