وبلاگ

امکان تغییر محل تولد در شناسنامه

پاسخ – آیا می شود محل تولد را در شناسنامه تغییر داد ؟

  • اطلاعات موجود در شناسنامه از قبیل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، حذف نام والدین، همسر یا فرزندان و.. بیان کننده هویت افراد بوده و تنها با رعایت شرایط خاصی که قانون آنها را تعیین میکند قابل تغییر می باشند.
  • در رابطه با امکان تغییر محل تولد در شناسنامه باید گفت به موجب بخشنامه شماره 35410/12/2 سازمان ثبت احوال کشور، هیات های حل اختلاف می توانند در صورت احراز اشتباه و خطا در تغییر مندرجات سند هویتی با ارائه اصل گواهی ولادت و یا استشهادیه محل تایید شده که فقط توسط دو نفر از افراد معتبر و معتمدین محل در حضور رئیس اداره ثبت احوال مورد تایید و امضا قرار گرفته باشد، با طرح موضوع نسبت به اصلاح محل تولد اقدام نمایند.
  • بنابراین، تغییرات محل تولد نیز بر اساس استعلام ‌های لازم و مدارک و مستنداتی که به هیأت حل اختلاف اداره ثبت احوال ارائه می ‌شود، امکانپذیر است.
  • بدین منظور می باید به ثبت احوالی كه شناسنامه را ثبت كرده مراجعه نموده و اصلاح مندرجات شناسامه را خواستار شد.
  • مدارک مورد نیاز برای تغییر محل تولد عبارتند از:

1- گواهی ولادت
2- شهادت شهود و مطلعین

 

پاسخ به پرسش مخاطب در خصوص امکان تغییر محل تولد در شناسنامه

♦  در پاسخ به پرسش شما باید گفت اصلاح شناسنامه و تغییر محل تولد تنها با ارائه مدارکی که نشان دهنده ی اشتباه و خطا در درج محل تولد بوده ممکن است و اینگونه نیست که اشخاص بتوانند به دلخواه محل تولد خود را به مکان دیگر تغییر دهند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید